Monday, March 22, 2010

Lama tak update blog

http://saifulislam.com/wp-content/uploads/2008/09/3197.jpg

Assalamualaikum Warahmatullah Wabarakatuh.... dan salam satu Malaysia.
Alhamdulillah. Dengan kuasa Allah, Rahman dan RahimNya. Pemilik blog catatan perantau ini masih dapat menghirup udara segar di bumi Kahang yang bertuah ini.

Selawat dan salam buat insan istimewa, kekasih agung Muhammad bin Abdullah bin Abdul Muttalib S.A.W., keluarga dan pera sahabat baginda. Walaupun bulan Rabiul Awwal sudah 6 hari meninggalkan kita, namun selawat dan salam ke atas baginda tidak seharusnya dihentikan. Teruskan berselawat. Semoga kita beroleh syafaat Nabi di akhirat kelak.

Lama kiranya pemilik blog ini tidak mengupdate blog nie.... nak kata sibuk... tak lah sangat.... mungkin ada kekangan masa dan mendahulukan apa yang patut didahuluka....

kata-kata yang masih terngiang-ngiang diingata ini adalah ungkapan senior-senior di sekolah menengah dulu:
Kata mereka:- "Pentingkan yang lebih penting itu kerana pentingkan yang lebih penting itu lebih penting daripada pentingkan yang penting itu"

Sekali dengar, pening juga... tapi bila dah belajar tentang "fiqh al-awlawiyyat" @ fikh keutamaan. Maka penulis dapat faham apa yang diungkapkan oleh mereka. Maksudnya, bila bertembung antara dua perkara yang penting, maka kita perlu nilaikan yang mana yang lebih penting. Maka kita perlu mendahulukan perkara yang lebih penting itu. Barulah kita buat perkara yang penting itu. Kalau tak faham lagi.... kena gi tamrin la...

Banyak perkara yang nak ditulis. sebab lama sangat cuti dari menulis.
Ini kerana tugas untuk menyampaikan sesuatu perkara yang baik, lebih-lebih lagi yang berkaitan dengan agama adalah tugas kita semua umat Nabi Muhammad.
Mulianya tugas ini sehingga Allah menggelarkan kita (umat Nabi Muhammad) ini dengan gelaran "Khaira Ummat" @ ummat yang terbaik. Jadi, seharusnya kita rebut peluang yang terbuka ini untuk bersama kita sebarkan nasihat dan pengajaran.

Di akhir surah Al-Asr, kita selalu membaca: "orang yang tidak rugi ialah orang yang sentiasa berpesan-pesan kepada kebenaran dan berpesan pesan dengan kesabaran".

Sama-samalah kita ambil peluang ini untuk menambah saham kita di Bank Akhirat.

0 comments:

Ayuh Baca Quran

Baca Al-Quran & Tafsir On-Line Disini

Demi Masa

Ingat Solat

Bilangan Pengunjung

Sembang Ilmiah

Laman Ilmiah

Silibus Usrah Remaja

---------------------------

Mencari silibus untuk USRAH?? DAPATKAN QURANIC GROUP Hari ini juga Pastkan anda tidak terlepas Hubungi saya

Mohd Hasyrie Rusydie 0132965236

  • QURANIC GROUP
  • ------------------------------

    Followers

    Text

    
    
    Template by Layout4all & Abdul Munir | blog Blogger Templates