Saturday, January 23, 2010

Salam kembali...

Alhamdulillah. pertamanya aku mengungkapkan pujian dan syukur yang tidak terhingga buat Al-Khaliq kerana masih memeberikan kesempatan untuk menumpang hidup di dunia yang fana ini. Dengan itu, aku masih mempunyai ruang dan peluang untuk bertaubat dari dosa dan kesalahan yang pernah dilakukan. Juga Selawat dan salam yang seagungnya ditujukan buat insan mulia, Muhammad bin Abdullah. Seorang insan yang bergelar kekasih Allah yang sangat cinta dan sayangkan umatnya.
"Allahumma solli 'ala sayyidina Muhammad, wa 'ala alhi wa sohbihi ajmain"

Lama aku tinggalkan ruangan ini tanpa ada posting terkini. entah kenapa. Tapi bila baca posting daripada sahabat-sahabat, terutamanya adinda Zaidi Al-Yamani, diri ini tersa terpanggil untuk menulis kembali. Mungkin tulisan aku ini tidak seberapa, maklumlah orang kampung, tetapi sekadar untuk peringatan bersama dan menyahut seruan junjungn besar nabi Muhaamad SAW "sampaikan dariku walau sepoting ayat".

Ingin aku kongsikan sedikit perkembangan terkini diriku sekarang. Alhamdulillah, aku diberi peluang oleh Allah SWt untuk berkhidmat sebagai seorang guru (ustaz) di sebuah sekolah di selatan tanah air (SK Kahang Bt. 28 Kluang). Mula melaporkan diri bermula 04/01/2010. Sebuah sekolah bersaiz sederhana dari segi bilangan muridnya.

Pada permulaannya, agak kekok untuk aku membiasakan diri kerana tidak biasa bersama dengan budak2 kecil ni... Dulu masa belajar kat IPT didedahkan untuk mengajar pelajar sekolah menengah, masa praktikal pun di sekolah menengah. tapi bila dipostingkan dapat sekolah menengah.... itulah kehebatan Allah taala, kita merancang, Allah juga merancang, namun ingatlah bahawa perancangan Allah adalah yang terbaik. Mungkin ada hikmat yang tersirat kenapa aku dihantar ke sini.

Pesanan dari seorang kenalan: "Ustaz, kalau ustaz pergi kemana sahaja, dua tempat yang perlu ustaz tuju iaitu masjid/surau dan juga padang permainan". Pelik juga pesanan tu. Saya tanya, kenapa?? Sebab, di sanalah untaz akan mudah kenal masyarakat, boleh bersama masyarakat.. Oooo... Betul juga tu. Terima Kasih teman.

Alhamdulillah, saya tinggal di Quaters guru. Jarak sekolah dengan masjid lebih kurang 2KM (8 minit berjalan kaki). Dapat la juga berjemaah kat sana. Alhamdulillah.


Ok lah. Aku akan sambung cerita aku nanti. Nak tidur kejap. Wassalam.

0 comments:

Ayuh Baca Quran

Baca Al-Quran & Tafsir On-Line Disini

Demi Masa

Ingat Solat

Bilangan Pengunjung

Sembang Ilmiah

Laman Ilmiah

Silibus Usrah Remaja

---------------------------

Mencari silibus untuk USRAH?? DAPATKAN QURANIC GROUP Hari ini juga Pastkan anda tidak terlepas Hubungi saya

Mohd Hasyrie Rusydie 0132965236

  • QURANIC GROUP
  • ------------------------------

    Followers

    Text

    
    
    Template by Layout4all & Abdul Munir | blog Blogger Templates