Wednesday, March 11, 2009

Resolusi ‘al-Quds sentiasa di hati’ seru tubuh JK pembela.

Badan-badan amal Baitul Maqdis yang beroperasi di Jordan mengkritik ketiadaan pendirian Arab dan Islam yang berkesan bagi memberikan tekanan terhadap pihak berkuasa Zionis agar memberhentikan perancangan mereka yang bertujuan untuk menyahudikan Baitul Maqdis dan menghalau para penduduknya dari bandar tersebut.

Kenyataan ini dikeluarkan melalui resolusi sebagai menandakan berakhirnya program Seminar Pemikiran Tahunan bagi ‘Forum Pemikiran Arab’ yang diadakan di Amman bertemakan ‘al-Quds sentiasa di kalbu’ pada petang Khamis (5/3).

Putera al-Hasan bin Talal, bekas Putera Mahkota Jordan dalam ucapannya memberikan amaran terhadap perancangan yang dilakukan bagi mengosongkan bandar al-Quds daripada penduduknya yang berbangsa Arab dan mengasingkan bandar tersebut daripada kawasan sekitarnya yang beridentiti Arab. Beliau juga menegaskan keperluan menghulurkan bantuan dan sokongan kepada penduduk al-Quds agar rancangan memindahkan mereka dapat dihalang.

Sementara itu, pengarah dan penaung ‘Forum Pemikiran Arab’ semasa penutupan forum tersebut menggesa agar sebuah jawatankuasa pembela al-Quds ditubuhkan dengan dianggotai oleh pelbagai pihak daripada pelbagai pengkhususan, kerana ia adalah isu ketamadunan dan kemanusiaan, bukan hanya isu agama, politik dan ekonomi semata-mata.

sumber : http://www.palestine-info.info/ar/
penterjemah : muhajir

0 comments:

Ayuh Baca Quran

Baca Al-Quran & Tafsir On-Line Disini

Demi Masa

Ingat Solat

Bilangan Pengunjung

Sembang Ilmiah

Laman Ilmiah

Silibus Usrah Remaja

---------------------------

Mencari silibus untuk USRAH?? DAPATKAN QURANIC GROUP Hari ini juga Pastkan anda tidak terlepas Hubungi saya

Mohd Hasyrie Rusydie 0132965236

  • QURANIC GROUP
  • ------------------------------

    Followers

    Text

    
    
    Template by Layout4all & Abdul Munir | blog Blogger Templates