Saturday, March 14, 2009

Mendamba Rindu Rasulullah


UKM, 13 Mac 2009- Majlis Sambutan Maulidur Rasul SAW 1430H/2009M telah diadakan di Dewan Canselor Tun Abdul Razak (DECTAR) UKM. Sambutan pada tahun ini membawa tema "Wahdah Pemangkin Khaira Ummah". Alhamdululillah beberapa acara sambutan telah disusun dengan sebegitu rapi bagi melicinkan perjalanan program. Namun kita hanya merancang, Allah jua yang menentukan.

Acara perarakan tidak dapat dijalankan disebabkan hujan turun dengan lebatnya bermula jam 7.00pagi. Namun, acara lain tetap diteruskan sepertimana yang telah dirancangka. Bermula dengan Persembahan Nasyid, Bacaan Doa, Bacaan Ayat Suci Al-Quran dan Majlis Selawat beramai-ramai.

Kemudian majlis diteruskan dengan Forum Perdana Maulidur Rasul SAW yang menampilkan dua panelis yang cukup terkenal iaitu Ustaz Mohd Fauzi Mustafa (Moderator Al-Kuliyyah TV3) dan Prof. Madya Dr. Sharifah Hayati Syed Ismail (Pensyarah Akademi Islam UM), manakala moderatornya pula ialah Prof. Madya Kamaruddin Salleh (Timbalan Ketua Pusat Islam UKM). Forum pada pagi ini mengupas satu tajuk yang cukup penting dalam kita menyambut bulan kelahiran junjungan besar nabi muhammad SAW iani iaitu "Rasulullah SAW - Sunnahmu dijunjung, Akhlakmu disanjung".

Setelah selesai forum, majlis diteruskan dengan acara penyampaian hadiah bagi pemenang pertandingan sempena bulan Maulidur Rasul SAW bagi tahun 1430H ini. Beberapa acara yelah dipertandingkan antaranya ialah Kuiz, Penulisan Khat, Pertandingan Penyampaian Khutbah, Pertandingan Penulisan Teks Khutbah dan Pertandingan Penulisan Rencana Islam. Para pemenang menerima hadiah daripada Dato' Naib Canselor Universiti Kebangsaan Malaysia.

Tahniah untuk para pemenang. Teruskan usaha anda. Tahun depan cuba lagi.

0 comments:

Ayuh Baca Quran

Baca Al-Quran & Tafsir On-Line Disini

Demi Masa

Ingat Solat

Bilangan Pengunjung

Sembang Ilmiah

Laman Ilmiah

Silibus Usrah Remaja

---------------------------

Mencari silibus untuk USRAH?? DAPATKAN QURANIC GROUP Hari ini juga Pastkan anda tidak terlepas Hubungi saya

Mohd Hasyrie Rusydie 0132965236

  • QURANIC GROUP
  • ------------------------------

    Followers

    Text

    
    
    Template by Layout4all & Abdul Munir | blog Blogger Templates