Monday, February 8, 2010

Kita insan.. tak lepas dari ujian



Alhamdulillah....
ungkapan syukur yang tidak terhingga dariku hambamu yang lemah Ya Allah...

semalam, 7 Februari 2010 bersamaan 22 Safar 1431H, kami penghuni rumah guru SK Kahang seramai 9 orang (3 buah kereta... Perdana V6, Vios dan Kancil) telah berkonvoi ke Pantai Mersing. Alhamdulillah perjalan ke sana mengambil masa lebih kurang 45 minit.

Namun, hampir kami sampai ke tempat yang ditujui kami diuji oleh Allah SWT dengan suatu kejadian yang memang tak tersenarai dalam tentatif program kami (mmg tak ada pun). Ketika itu kami terfikir, hebatnya perancanganMu Ya Allah. Walaupun kami dah merancang, namun perancanganMu mengatasi segalanya. Berlaku satu kemalangan kecil di hadapan stesen minyak Petronas melibatkan kereta Perdana V6 cikgu Amir, Toyota Vios Cik Shafariza dan juga sebuah motosikal (pelajar Politeknik Merlimau Melaka).

Dalam kejadian tersebut, pelajar itu mengalami luka ringan di lengan dan bahunya. Motornya juga turut tercedera. Perdana V6 dan Vios juga mengalami sedikit kerosakan. Setelah berbincang hampir 2 jam ditambah pula dengan kehadiran polis, maka kata diputus diambil untuk menyelesaikan masalah tersebut di luar mahkamah tanpa membuat laporan polis.

Setelah selesai, kami meneruskan perjalanan ke tempat yang dituju untuk meneruskan niat yang terpendam. Kami singgah di sebuah surau untuk menyempurnakan tuntutan Ilahi sebelum melom0pat turun ke dalam pantai....

Alhamdulillah, keindahan pemandangan di tepi pantai menyejukkan mata memandang. Dengan anugerah yang Allah ini, kami lupakan segala masalah yang baru lalui sekejap tadi...
Syukur Alhamdulillah...


0 comments:

Ayuh Baca Quran

Baca Al-Quran & Tafsir On-Line Disini

Demi Masa

Ingat Solat

Bilangan Pengunjung

Sembang Ilmiah

Laman Ilmiah

Silibus Usrah Remaja

---------------------------

Mencari silibus untuk USRAH?? DAPATKAN QURANIC GROUP Hari ini juga Pastkan anda tidak terlepas Hubungi saya

Mohd Hasyrie Rusydie 0132965236

  • QURANIC GROUP
  • ------------------------------

    Followers

    Text

    
    
    Template by Layout4all & Abdul Munir | blog Blogger Templates